Konverteringsoptimering - Bliv fundet på Google

Konverteringsoptimering

Effektiv Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering kan du sammenligne med at være et nyt sted. Når du befinder dig et sted du aldrig har været før og alt er nyt og ukendt kan det være svært finde rundt. Instinktivt forsøger din hjerne at sortere og systematiserer blandt de nye indtryk og danne sig et overblik over stedet.

Sådan fungerer din hjerne også, når den besøger dit website. Du skal derfor fjerne støj og unødvendige info væk. Du skal hjælpe den besøgende når de surfer rundt på dit website. Du skal lave en usynlig guide, der kan sørge for at hele besøget bliver en god oplevelse.

Du skal fokusér på at give gæsterne relevante informationer. Du skal opfylde dine gæsters her-og-nu behov og du skal kommunikere det i et letforståeligt sprog. På den måde forhindre du at gæsternes hjerne tænker irrelevante tanker. Dine besøgende skal have ro til at fokuserer på det de finder på din hjemmeside. Formår du at gøre det så er du allerede godt i gang med at optimere din konvertering, hvilket vil ende i flere glade kunder.

En besøgende skal hjælpes med en blanding af psykologi, teknik og videnskab når når de færden på din hjemmeside. Det lyder måske kopliceret, men faktisk er det slet ikke så besværligt. Her kan du se guiden til en højere konvertering.

Du vil sikkert gerne sælge mere via din online forretning uanset om det er varer, ydelser eller undervisning du lever af. Alle der lever af at sælge er interesseret i at få mest muligt ud af hver mulige kunde de får kontakt med. Konverteringsoptimering er et mix mellem sund fornuft, erfaring, værktøjer, teknik, tillid og videnskab.

Når din kommende kunde besøger din hjemmeside spiller den sunde fornuft ind i konverteringsoptimering. Selve vejen kunden går leder fra første klik på hjemmesiden til første køb skal give mening. Det er helt i orden at kunden skal klikke flere gange når bare kunden får mere information for hvert klik. Hvis vejen ikke giver mening for den besøgende, er der ingen chance for at det føre til et køb. Konverteringsoptimering betyder derfor at det er meget vigtigt at holde fokus på det som giver mest mening.

En af de største problemer når konverteringen går galt, er hvis du stiller dine besøgende overfor en situation, der i deres øjne ikke giver mening. Hvis det ikke giver mening eller de bliver i tvivl så bliver den besøgende aldrig til en kunde. Hvis din besøgende læser eller ser udfordringer de aldrig havde tænkt over før så kan det sætter en negativ tankespiral i gang og efter det er sket ender konverteringen med at gå tabt.

Uanset hvor mange erfarende konsulenter du kan få til at vurderer din hjemmeside så er de ikke eksperter. De eneste eksperter du skal forholde dig til er dine egne besøgende, der ikke blev til kunder. Ved hjælp af erfaring og indblik i din hjemmeside kan du hurtigt spore dig ind på den rigtige tankegang som dine besøgende har, på den måde kan du bedre forstå de handlinger dine kunder laver.

Langt de fleste gange er udfordringerne de samme men løsningen varierer ofte. Dette skyldes at der er utrolig mange faktorer der spiller ind, når vi snakker konverteringsoptimering og resultaterne er derfor ofte forskellige.

God konverteringsoptimering handler i om hvad dine kunder reagerer på, når de besøger din hjemmeside Dette bliver basen for den vækst som du kommer til at opleve. Har du overvejet at spørge dine besøgende om hvorfor de forlader din hjemmeside? Hvad med at sætte en chat boks op der spørger dine besøgende om de kan finde det de søger? Du kan ikke optimere din konvertering uden at vide hvad dine kunder tænker og bruge den viden til at optimerer din hjemmeside.

Videnskaben er hjørnestenen i effektiv konverteringsoptimering, og det dækker her over den psykologiske adfærd som dine besøgende har, samt den finurlige matematiske videnskab og statistik, der betyder at man med forholdsvis få data, stadigt kan lave relevante og præcise betragtninger.